Kuigi plastpakendid esitavad mitmeid väljakutseid, on neile funktsionaalsuselt vähe sarnaseid alternatiive. Seetõttu on ka Estiko-Plastar kui peamiselt toiduainetööstusele keskendunud pakendilahenduste pakkuja pööranud suurima tähelepanu just oma toodete ja protsesside kestlikumaks muutmisele, kuna need mõjutavad keskkonda kõige enam. Lisaks on ühiskonna ja klientide surve kestlikele lahendustele järjest suurem.
Ettevõtte otsus pakkuda vaid pehmeid plastpakendeid on Tiku sõnul teadlik tulevikku suunatud samm. “Võrreldes teiste pakenditüüpidega saab pehmeid pakendeid disainida selliselt, et need oleksid ümbertöödeldavad. Samamoodi kui vaadata transporti, siis ühte kasti mahub sarnaseid pakendeid 24 000 tükki, samas kui võib-olla ümmargusi mahuteid mahub tervele alusele nii palju,” sõnas Tikk.
Juba täna on Estiko-Plastari toodetest 75% ümbertöödeldavad. Ettevõtte eesmärk on viia 2025. aastaks see protsent 90ni.
Lisaks toodete optimiseerimisele ja jätkusuutlike materjalide kasutamisele tegeleb Estiko-Plastar alates 2020. aastast ka oma CO2 jalajälje mõõtmisega ning loob mudelit iga toote jalajälje leidmiseks. “See annab meile väga head suunised, mida me peaksime tegema selleks, et ka edaspidi neid muutusi esile kutsuda. Lisaks üritame laiemalt rakendada CO2 arvutust meie toodetele hällist väravani. Nii saame praegu üsna täpselt paika panna ja arvutada, mis on konkreetse toote CO2 jalajälg meie väravas autosse laadides,” sõnas Tikk.
Tiku sõnul on kestliku ärimudeli ehitamine kantud Estiko-Plastari puhul eelkõige keskkonnahoiu väärtustest, kuid see annab ka konkurentsieelise. “Meie plussiks on suurus. Paljud konkurendid on meist küll suuremad, kuid me oleme väledamad tegutsejad,” sõnas Tikk. Eelkõige peitub võti Tiku sõnul just klientide põhjalikus nõustamises ning ühiste lahenduste leidmises, kuidas luua tootele parim pakend nii ümbertöödeldavuse mõttes kui jalajälje osas.
Täispikka ettekannet saad kuulata siit: