Pakend on võimas turundusvahend, mille abil tekib tarbijal vaid loetud sekunditega esmamulje brändist. Seetõttu on oluline luua tõeliselt pilkupüüdev kujundus, mis eristab toodet teistest ja loob kaubamärgist meeldejääva mulje, aidates samal ajal ettevõtte kestlikkuse eesmärke saavutada. Tänu jätkusuutlikule trükile Extended Gamut’i abil saame viia traditsioonilise trükiprotsessi uuele tasemele, andes teie tootele lisaks atraktiivsema välimuse.
Extended Gamut kujutab endast standardset protsessi, kus tsüaansinisele, magentapunasele, kollasele ja mustale ehk CMYK-mudelile liidetakse lisavärvidena juurde oranž, roheline ja lilla (OGV). Selline, kuni seitset värvi kasutav lahendus võimaldab saavutada laiema värvispektri, vähendades samal ajal spot-värvide kasutamist. Võrreldes traditsioonilise CMYK-meetodi kasutamisega võimaldab Extended Gamut värve täpsemalt ja erksamalt trükkida ning tõsta brändilojaalsust. Lisaks on ka toonide üleminekud sujuvamad, jättes rohkem ruumi disaini loomingulisusele.
Tänu piiramatule värvivalikule annab Extended Gamut disaineritele pakendi kujundamisel vabamad käed. Lisaks saavad brändiomanikud paberile trükitud digiproofi abil oma ootused selgelt paika panna, kuna digiproof vastab väga täpselt lõpptulemusele.
Värvimudeli täiendamine oranži, rohelise ning lilla tooniga aitab ka trükiprotsessi jätkusuutlikumaks muuta. Extended Gamut lahenduse puhul on kasutusel vähem spot-värve, mis omakorda vähendab trükimasina puhastamise vajadust, jäätmete teket ning erinevate lahustite ja puhastusvahendite kulu trükiprotsessi ajal. Kuna trükivärve ei vahetata, saab ühe tootmisprotsessi käigus trükkida mitut eri trükitööd, mis kiirendab ka tööde valmimise aega. Nii saavutatakse jätkusuutlikum tulemus, mis aitab suurendada ka pakendi atraktiivsust.
Vastutustundliku trüki eelised brändiomanike jaoks:
- Kõrgem värvitäpsus ja erksus
- Suurem kindlus lõpptulemuse suhtes
- Suurem efektiivsus
- Kiirem toote turustamine
- Väiksem süsinikujalajälg
Extended Gamut lahenduse rakendamine
Extended Gamut trükimeetodi kasutamine toimib sarnasel viisil nagu traditsiooniliste CMYK- ja Pantone-kujunduste puhul. Pärast disaini kinnitamist hinnatakse kujundust põhjalikult koos Estiko, Marvaco ning kliendipoolsete ekspertidega, et saavutada soovitud tulemus. Trükiettevalmistuse käigus viib Marvaco traditsioonilise kujunduse Extended Gamut’ile, mis täiustab pakendi visuaalset ilmet.
Trükiettevalmistusekspert Marvaco sõnul on koostöö Estiko professionaalse tiimiga sujunud valatult. “Juba algusest peale on meie kui partnerite suhtlus olnud väga konstruktiivne ja vahetu,” sõnas Antti Mikkilä, Marvaco tegevjuht.
“Selline koostöö toob meie klientidele kasu mitte ainult jätkusuutlikkuse edendamise kaudu, vaid ka seeläbi, et tarbijate tähelepanu köitva pakendiga saame aidata oma klientidel ka kaubamärgi potentsiaali ära kasutada. Meil on väga hea meel Marvacoga koos selle nimel töötada, et oma partnerite visioone ellu viia,” lisas Estiko-Plastari juhataja Meelis Jürgens.
Et astuda juba täna samm paremate pakendite poole läbi keskkonnasõbralikuma trüki, võtke ühendust oma kohaliku müügijuhi või meie pakendiekspertidega aadressil plastar@estiko.ee.