Tere piimatööstus ja Estiko-Plastar on võtnud enda südameasjaks panustada kestlikusse ning ringmajanduse edendamisse. Nii otsustatigi uued keefirijoogid tuua koostöös turule jätkusuutlikus pakendis, mille valmistamisel on kasutatud vaid ühte liiki materjali. See hõlbustab pakendite uuesti ringlusesse võtmist ning tootmisahelasse tagasi suunamist, tagades seeläbi, et need ei muutuks keskkonnale koormaks. Lisaks aitab selline lähenemine säilitada loodusressursse ning vähendada negatiivset mõju keskkonnale.
Uut doypack-tüüpi pakendi kasutamisel keefirijookide puhul on tegemist eelkõige kasutajasõbralikkuse tagamisega. Pakendid on kerged ning mugavad kaasas kanda, mis teeb nende tarbimise eriti hõlpsaks aktiivsetele inimestele. Lisaks on doypack-pakendite avamine ja sulgemine võrreldes teiste pakenditega oluliselt lihtsam ja turvalisem, tagades ka toote pikema säilivuse.
Tarbijad üle maailma pööravad järjest enam tähelepanu keskkonnasõbralikkusele ning otsivad jätkusuutlikke valikuid oma igapäevaelus. Seda sama teevad ka ettevõtted, pakkudes välja uudseid lahendusi traditsiooniliste toodete pakendamisel. Piimatoodete puhul on just eriti oluline pakendite õhutihedus ning toote kaitsmine väliste tegurite eest, et see paremini säiliks.
„Kuivõrd keefir on pakendamise vaatepunktist küllaltki nõudlik toode, leidsime Terele sobiliku lahenduse polüpropüleeni- ehk PP-põhise püsti seisva koti näol. Kestlikkuse tõstmiseks sai pakendile valitud ka samast materjalist valmistatud huulikud ja korgid, et neid oleks võimalik uuesti ümber töödelda ja ringlusesse suunata,“ selgitas Taavi Tikk, Estiko-Plastari tootearendusjuht.
„Võrreldes näiteks klassikalise klaaspakendiga muudab uudne SUP (Stand-Up Pouch) lahendus toote massi suhet pakendi massi kuni 20 korda väiksemaks ning kõvaplastist pudeliga võrreldes 2,5 korda väiksemaks. Seega pakub SUP lisaks suuremale kasutusmugavusele olulist võitu jätkusuutlikkuses, mida hindavad kõrgelt ka tarbijad,“ lisas Tikk.
„Tänapäevases toidutööstuses tuleb eelkõige traditsiooniliste toodete puhul leida õige tasakaal nende edasiarenduse ja moodsate pakendite vahel,“ lausus Tere piimatööstuse turundusjuht Helen Ojamäe. „Uute keefirijookide pakendis on ühendatud tervislikkus, jätkusuutlikkus ja kasutajamugavus – need on maailma toidutööstuse tõusvad trendid, mis annavad meile head võimalused toodete ekspordiks,“ lisas Ojamäe.
Lugege lähemalt Estiko innovaatiliste pouch-lahenduste kohta ja võtke ühendust meie müügijuhtidega, et leida parimad pakendilahendused teie toodetele.
Projekti rahastab Norra finantsmehhanism “Green ICT” koostöös Ettevõtluse Arendamise Sihtasutusega (EAS). Eesti-Norra koostööprogrammi „Green ICT“ eesmärgiks on toetada Eesti ettevõtjate jätkusuutlikku arengut. Toetuse andmise eesmärgiks on Eesti ja Norra innovatsioonialase ärikoostöö suurendamine ning ettevõtete lisandväärtuse kasv ressursisäästu edendavate projektide abil. Rohkem infot projekti kohta leiate siit.